Generelle vilkår


Disse vilkårene gjelder all kommunikasjon og handel med Omlet. Vennligst les dem nøye før du bestiller og ta vare på en kopi. Vær oppmerksom på at i disse kjøpsvilkårene brukes uttrykkene "du", "din", "ditt" og "dine" om den som bestiller produkter fra våre hjemmeside, og "vi", "oss" og "vår/våre" om Omlet.

Disse vilkårene påvirker ikke dine rettigheter etter kjøpsloven.

1 Opplysning om endringer

1.1 Vi kan endre disse vilkårene fra tid til annen, uten varsel. Endringer vil være gjeldende for påfølgende bestillinger.

2 Bestillinger

2.1 For å bestille produkter må du enten:

  • Følge instruksjonene på Omlets hjemmeside.
  • Snakke med en Omlet-ansatt på nummeret nedenfor.
  • Bestille via en salgspartner, som for eksempel Amazon.

2.2 Hver bestilling er et tilbud fra deg om å kjøpe varer eller tjenester i følge disse vilkårene.

2.3 Ved å bestille produkter fra Omlet anerkjenner du at du er pliktig å betale for produktene eller tjenestene når du sender inn bestillingen.

2.4 Alle priser vises i GBP pund, hvis det ikke er opplyst om annet.

2.5 Det er ditt ansvar å forsikre deg om at informasjonen du gir til Omlet er korrekt, inkludert informasjon som er lagret på vårt system når vi behandler din bestilling. Du kan oppdatere denne informasjonen ved å logge inn på din konto. Omlet er ikke ansvarlig for økonomisk tap, enten direkte eller indirekte, hvis du har oppgitt feilaktig informasjon.

2.6 Hvis du benytter PayPal ved betaling må du forsikre deg om at den informasjonen PayPal har om deg er korrekt da den kan brukes for å fullføre bestillingen eller leveringen av din bestilling. Hvis du betaler med PayPal, så godtar du at vi kan levere til den leveringsadressen du valgte da du betalte med PayPal.

2.7 Når du gjennomfører bestillingen på vår hjemmeside vil du se en oversikt over din bestilling. Dette er ikke en bekreftelse på at bestillingen er akseptert.

2.8 Når du fullfører en bestilling med Omlet må du gi oss et telefonnummer som virker slik at vi kan ta kontakt om eventuelle problemer med din bestilling.

2.9 Hvis du har oppgitt e-postadresse ved bestilling, vil du motta en automatisk bekreftelse på din bestilling. Denne bekreftelsen er ikke det samme som at vi har godtatt din bestilling.

2.10 Hvis du mottar faktura fra Omlet, så er dette ikke det samme som at vi har godtatt din bestilling.

2.11 Vi godtar din bestilling først på det tidspunkt da vi sender leveransen fra vårt varehus eller fra tredjepartsleverandør, eller fra det tidspunkt en tjeneste begynner.

2.12 Vi forbeholde ross retten til å avvise eller kansellere en bestilling uten å begrunnelse. Hvis du har betalt før dette, så vil vi refundere opp til beløpet, men ikke over, så snart som det er praktisk mulig.

2.13 Alle produkter forblir Omlets eiendom til bestillingen har blitt godtatt og vi har mottatt full betaling, inkludert levering og andre omkostninger.

2.14 Produktene blir ditt ansvar fra det tidspunkt hvor du eller dine representanter (inklusive tredjeparts leverandør som du har organisert) har fysisk besittelse.

2.15 Vi kan ikke holdes ansvarlig for uaktsomhet eller forsømmelse fra partnere eller fraktselskap.

3 Kommunikasjon

3.1 Når du fullfører en bestilling hos Omlet gir du samtykke til at vi kan kontakte deg i forbindelse med gjennomføring og levering av din bestilling, inkludert kommunikasjon om tilbakemelding på vår service. Dette inkluderer ikke markedsføring, som du kan stopp når du ønsker det.

3.2 Telefonsamtaler kan bli tatt opp for trening, kvalitetskontroll eller andre grunner i samsvar med Storbritannias “Telecommunications Regulations” (2000).

3.3 E-post vil bli sendt fra e-postadresser innen omlet.no-domenet. Det er ditt ansvar å sørge for at eventuelle e-postfilter du bruker gjør det mulig for disse å bli levert på vanlig vis.

4 Tilgjengelighet og spesifisering

4.1 Alle produkter er markedsført med forbehold om at vi har varen på lager. Hvis vi ikke kan levere produktet som er bestilt vil vi informere deg så snart som det er praktisk mulig.

4.2 Hvis varen er tom på lager, men er ventet inn igjen i fremtiden, så vil vi sende din bestilling så snart som mulig.

4.3 Omlet gjør det vi kan for at informasjon om varens tilgjengelighet vist på vår nettside er oppdatert, men antall tilgjengelig må betraktes som et anslag.

4.4 Hvis et produkt av en eller annen grunn er utilgjengelig, kan vi foreslå å erstattet dette med et tilsvarende produkt med samme kvalitet og pris. Hvis bestilte varer ikke er tilgjengelig, eller du ikke er fornøyd med erstatningen, ber vi om at du returnerer varen for vår regning. hvis du allerede har betalt for erstatningen, eller varer som ikke er tilgjengelig (hvis du for eksempel har betalt med bankoverføring), så vil kjøpsprisen bli refundert.

4.5 Produktdetaljer kan bli endret. hvis dette skjer vil vi alltid forsøke å gi deg et produkt av samme, eller bedre, kvalitet til samme, eller lavere pris. hvis du ikke godtar erstatningen, kan du returnere denne for vår regning og få refundert et beløp opp til, men ikke høyere enn, betalt beløp.

4.6 Hvis du bestiller medisiner, rengjøringsmidler, generelle helseprodukter til kjæledyr eller annet hvor utseende på forpakningen ikke påvirker produktets funksjonalitet eller effekt, så forbeholder vi oss retten til å levere produktet i alternativ forpakning.

5 Farge, størrelse og mål

5.1 Alle størrelser, farger og mål vist på vår nettside er omtrentlige.

5.2 Vi kan ikke holdes ansvarlig hvis utseende eller opplevelsen av et produkt på vår hjemmeside er annerledes enn det som er tiltenkt når du ser det på din datamaskin, nettbrett, telefon eller annen enhet.

6 Levering

6.1 Selv om vi bestreber oss etter å bruke det fraktselskapet du velger under bestilling så forbeholder vi oss retten til å velge eller endre hvilket fraktselskap som vil levere din bestilling.

6.2 Enhver leveringsdato er kun et anslag. Vi kan ikke garantere en spesifikk leveringsdato og tar intet ansvar for kostnader eller ulempe forårsaket av dette hvis din bestilling ankommer før eller etter denne dato.

6.3 Når dine varer har blitt sendt vil vi bestrebe å sende deg bekreftelse på e-post. I tillegg kan vår fraktpartner sende deg e-post eller en tekstmelding om at de har til hensikt å levere din forsendelse.

6.4 Omlet kan ikke holdes ansvarlig for beregnet leveringsdato kommunisert til deg direkte fra fraktselskapet.

6.5 Våre fraktselskap-partnere vil gjøre rimelige anstrengelser for å levere dine varer.

6.6 Hvis du vet om en grunn til at din leveringsadresse har begrenset tilgang eller kan være vanskelig for fraktselskapet så er det ditt ansvar å opplyse om dette ved bestilling.

6.7 Det er ditt ansvar å forsikre deg om at noen er tilgjengelige på leveringsadressen for å ta imot leveransen. Vi kan ikke ta ansvar for kostnader eller ulempe det medfører hvis ingen er tilstede på leveringsadressen når fraktselskapet forsøker å levere din bestilling. Hvis fraktselskapet ikke kan levere varene fordi du ikke er tilstede, kan du bli holdt ansvarlig for eventuelle kostnader forbundet med dette.

6.8 Vi kan ikke holdes ansvarlig for forsinkelser eller problemer med levering av varer og tjenester hvis forsinkelsen eller problemet er forårsaket av omstendigheter utenfor vår kontroll.

6.9 Hvis du anmoder om at leveransen skal etterlates på leveringsadressen uten signatur, så avgjøres dette av fraktleverandøren etter deres skjønn og kan ikke garanteres.

6.10 Hvis du anmoder om at leveransen skal etterlates på leveringsadressen uten signatur, så er det betraktet som at du har fysisk besittelse av produktene fra det tidspunkt fraktselskapet ikke lenger er i besittelse av varene.

6.11 Alle leveringskostnader på vår nettside, eller oppgitt i anne kommunikasjon mellom deg og Omlet frem til bestillingen er godtatt er å beregne som anslag.

6.12 Hvis vi påløper ekstra utgifter fordi du oppgir utilstrekkelig eller villedende informasjon, så forbeholder vi oss retten til å kreve tilbake disse kostnadene fra deg.

6.13 Produkter vil vanligvis bli levert innen 30 dager etter at vi har godtatt din bestilling. Vi vil ta kontakt på e-post hvis din leveranse ser ut til å bli forsinket utover dette, og gi deg muligheten til å kansellere din bestilling.

7 Porto og pakking

7.1 Med mindre annet er spesifisert, så vil porto og pakking komme i tillegg til prisen på produktene og vil variere avhengig av leveringsadresse, vekt og størrelse på produktene som er bestilt, og ønsket leveringsmetode.

8 Betaling

8.1 Full betaling må skje via kredittkort, bankkort, PayPal eller bankoverføring i forkant av levering. Vi godtar ikke sjekk, annet enn ved avtale. Alle priser er i GBP pund med mindre annet er spesifisert.

8.2 Hvis du har oppgitt bank- eller kredittkortdetaljer, så vil vi trekke beløpet før bestillingen sendes. Vi forbeholder oss retten til å ta betalt når som helst etter at du har bestilt varer eller tjenester fra Omlet.

8.3 Det er ditt ansvar å forsikre deg om at det er tilstrekkelig dekning på din valgte betalingsmetode. Hvis vi forsøker å ta betalt, men det ikke er dekning, kan din bestilling bli forsinket og du kan bli belastet for eventuell kostnader som måtte påløpe.

8.4 Vi kan ikke holdes ansvarlig for kostnader eller ulemper som du måtte påløpe hvis vi tar betalt, eller forsøker å ta betalt, på den betalingsmetoden du har valgt og det ikke er tilstrekkelig dekning.

9 Toll, avgifter og merverdiavgift.

9.1 Prisene på denne nettsiden inkluderer IKKE britisk merverdiavgift da det er forutsatt levering utenfor EU. Norsk merverdiavgift må betales når varen fortolles ved ankomst i Norge, og det er fraktselskapet som organiserer dette.

9.2 If you have requested that we deliver your order to an address outside the European Union, you will not be charged UK VAT unless this is demanded by special treaty or agreement.

9.3 Hvis varene blir levert til en adresse innen EU først, vil det bli belastet britisk merverdiavgift og du må selv kreve denne tilbake fra det britiske skattedirektoratet, HMRC.

9.4 Du er ansvarlig for eventuell toll, merverdiavgift eller andre avgifter så snart varene har forlatt vårt, eller vårt partnerselskaps, lager.

10 Pris

10.1 Vi vil alltid tilstrebe at prisene som vises på vår nettside og på reklamemateriell er til enhver tid korrekt, men tar ikke ansvar for feil eller unnlatelser.

10.2 Hvis det, på grunn av feil, skulle skje at et produkt vises med en lavere pris og du bestiller det produktet, vil vi ta kontakt så snart som mulig slik at du kan enten godta den korrekte prisen eller avbestille. Hvis vi ikke klarer å komme i kontakt med deg, vil bestillingen bli kansellert. Hvis du velger å avbestille vil vi gi refusjon, ikke høyere enn din opprinnelige betaling.

11 Din rett til å avbestille

11.1 I henhold til kjøpsloven, hvis du bestiller en vare på nett eller per telefon, så har du rett til å avbestille innen 14 dager etter at du mottok varen eller tjenesten du bestilte, så lenge produktene er ubrukte og i god tilstand.

11.2 Hvis du velger å avbestille må du returnere mottatte produkter i henhold til vilkårene nedenfor (“Retur”).

11.3 Hvis du returnerer varer i henhold til denne bestemmelsen, og vi oppdager at de har blitt brukt, kan vi velge å gjøre passende reduksjon av tilbakebetaling.

11.4 Vær oppmerksom på at bedervelige varer som mat (inkludert dyremat som hønsefor og godbiter) er spesielt ekskludert fra disse reglene, med unntak av tilfeller der det er snakk om defekte eller skadede varer.

12 Avbestilling

12.1 Hvis du ønsker å avbestille, så må du gi oss beskjed via e-post eller brev snarest mulig.

12.2 Hvis din bestilling allerede har blitt sendt til vårt lagerhus eller partner for pakking, så kan det være for sent å stoppe forsendelsen. I så fall vil du motta varene og må arrangere for retur i følge reglene nedenfor (“Retur”).

13 Defekte eller skadede varer

13.1 Hvis varene er defekte eller skadet ved levering, ikke som beskrevet eller av utilfredsstillende kvalitet, vennligst ta kontakt med Omlet umiddelbart.

13.2 Vi foretrekker å jobbe sammen med vår kunder for å løse problemer med produkter enten ved reparasjon eller å erstatte produkter, men du kan, innen 30 dager etter levering, få full refusjon for defekte produkter.

13.3 Innen seks måneder etter levering vil vi gjøre rimelige forsøk på å reparere eller gi passende erstatning for defekte produkter. Hvis dette ikke er mulig, vil du kunne få full refusjon ved forespørsel.

13.4 Hvis du, etter denne perioden, mener at produktene vi har levert ikke er av tilfredsstillende kvalitet og/eller ikke har vart rimelig tid, og vi er fornøyd med at varene har blitt brukt og vedlikeholdt ordentlig, vil vi forsøke å gi en passende reparasjon eller erstatning. I tilfelle egnet reparasjon eller erstatning ikke kan tilbys, kan vi gi delvis refusjon.

13.5 Alle defekte eller skadede produkter må returneres i henhold til reglene for retur spesifisert nedenfor.

13.6 Hvis våre produkter står i direkte i lengre tidsrom, kan fargen falme noe. Dette er en naturlig prosess og ikke en indikasjon på at produktet er defekt.

13.7 Produktene må monteres og brukes som beskrevet i medfølgende bruksanvisning.

13.8 Omlet er ikke ansvarlig for skade som skyldes feil bruk eller montering av våre produkter.

14 Retur

14.1 Før du returnerer varer til Omlet må du få en retur-autorisasjon ved å kontakt oss enten per telefon, e-post eller ved å skrive til adressen nedenfor..

14.2 Any goods returned to us for refund must be in reasonable condition.

14.3 Etter at du har mottatt autorisasjon til retur må du forsikre deg om at alle produktene er tilstrekkelig pakket enten i originalemballasjen eller tilsvarende. Omlet kan ikke holdes ansvarlig for skade, tap eller kostnader som skyldes utilstrekkelig emballasje.

14.4 Alle forsendelser som blir returnert til oss må være tydelig merket med ditt bestillingsnummer, og med et ark i hver eske som har ditt navn, telefonnummer og bestillingsnummer. Hvis du returnerer produkter uten tilfredsstillende identifiserende informasjon så gjør du det på for egen risiko og vi kan ikke holdes ansvarlig hvis vi ikke er i stand til å identifisere din returforsendelse.

14.5 Når du får autorisasjon til å returnere varer vil Omlet enten sende deg en Royal Mail returlapp eller organisere henting fra et annet fraktselskap. Hvis du velger å organisere frakten selv, så gjøres det for egen risiko og kostnad.

14.6 Det er ditt ansvar å få bekreftelse på eller kvittering for forsendelsen. I tilfelle det oppstår tvil om hvorvidt det valgte fraktselskapet har hentet produktene som skal returneres eller du ikke kan legge frem dokumentasjon på at de er sendt, så kan ikke vi akseptere ansvar.

14.7 Vi vil bestrebe oss etter å refundere deg for de produktene du har returnert innen syv arbeidsdager etter at vi har fått varene tilbake, og senest innen 14 arbeidsdager.

14.8 Enkelte Omlet-produkter leveres med en begrenset 30-dagers pengene-tilbake-garanti. For å returnere varer under denne garantien må de være i god, salgbar, kvalitet og returnert i originalemballasjen eller tilsvarende.

15 Personvern

15.1 Vi vil forsøke å gjøre alle rimelige anstrengelser for å holde dine personlige opplysninger, informasjon om bestillingen din, informasjon om din betaling og annen informasjon vi har om deg er sikker.

15.2 Når du oppretter en konto, kan det være at vi oppretter et passord for deg, eller du kan bli bedt om å skrive inn et nytt passord. Hvis du blir bedt om å lage et nytt passord må du ikke bruke dette til andre formål. Det er ditt ansvar å holde ditt passord og annen informasjon sikker. Omlet kan ikke holdes ansvarlig for ulemper eller tap som oppstår som resultat av at du ikke beskytter dine detaljer, passord eller andre Omlet nettside-konti.

16 Vilkår og betingelser

16.1 Omlet-konkurranser og reklamer er ikke på noen måte sponset, støttet eller administrert av eller assosiert med Facebook, Twitter eller Instagram.

16.2 Konkurransen er kun for innbyggere i Norge over 18 år.

16.3 Det er ikke nødvendig å kjøpe noe hos Omlet for å delta. Et kjøp vil heller ikke påvirke dine sjanser for å vinne.

16.4 Vi godtar kun én deltakelse per person.

16.5 Omlet-ansatte og deres nærmeste familie kan ikke delta i konkurransen. Det samme gjelder ansatte i Omlets partnerselskap som er med på å promotere denne konkurransen.

16.6 Hver deltaker må like Omlets side på det sosiale medium hvor konkurransen holdes. Andre kriterier for deltakelse er beskrevet i konkurransevilkårene på våre sider på sosiale medier.

16.7 Premie og sluttdato for konkurransen er spesifisert i konkurransevilkårene på våre sosiale media-sider

16.8 Vinnere velges tilfeldig fra alle deltakere med gyldig deltakelse som har fulgt kriteriene. Våre beslutninger for alt som måtte omfatte konkurransen er endelig, og ingen korrespondanse vil bli inngått.

16.9 Vinneren vil bli gjort kjent med dette via privat melding innen syv dager etter konkurransens utløp. Hvis vinneren ikke svarer for å motta premien innen syv dager, forbeholder vi oss retten til å trekke tilbake prisen og velge en ny vinner.

16.10 Prisen kan ikke byttes inn i penger, og kan ikke overføres til andre.

16.11 Ved å delta i denne konkurransen gir deltakerne sitt samtykke til disse vilkårene.

16.12 Alle deltakere samtykker til bruk av sitt innhold (som f.eks bilder som er sendt inn som del av konkurransen) for fremtidige markedsføringsformål.

16.13 Vinneren samtykker til bruk av sitt navn og andre rimelige forespørsler fra Omlet knyttet til publisitet etter konkurransen.

16.14 Omlet forbeholder seg retten til å trekke en konkurranse til enhver tid. Omlet kan endre en konkurranse, informasjon om en konkurranse, eller disse vilkår, uten forvarsel. Eventuelle endringer vil vises i informasjonen om konkurransen eller disse vilkår og betingelser.

17 Vår informasjon

17.1 Vår adresse:

Omlet Ltd,
Tuthill Park,
Wardington,
Banbury,
Oxfordshire,
OX17 1RR
UK

17.2 Vår e-postadresse:

hei@omlet.no

17.3 Vårt telefonnummer:

23 96 66 71

18 Klager

18.1 Ved eventuelle klager, vennligst ta kontakt på adressen overnfor.

19 Bemerkning

19.1 Disse vilkårene skal utgjøre hele avtalen mellom partene, unntatt i saker som dekkes av de særskilte avtalene om ‘vilkår for kurs og marked’ (https://www.omlet.co.uk/misc/site_policies/marketplace_usage_agreement/) og ‘vilkår for Omlet-kampanjer’ (https://www.omlet.co.uk/misc/site_policies/promotion_tac/) Ingen endring av disse vilkårene er gyldig med mindre det er skriftlig og signert av Omlet.